Шаһнама. 37-диск Кітап
Шаһнама. 37-диск

Шаһнама. 37-диск

Шаһнама. 37-диск

СҮЛЕЙЛЕРДІҢ СҮЛЕЙІ.  Термеге келер болсақ, Тұрмағамбет оны жазбаға негіздеп, реформалаған. Ондағы алты ақын шұбыртпалы ұйқастың кредосын жақтайды. Термені қанша жол болса да бір ұйқаспен жазу – Тұрекең ашқан жаңалық. Соны Шораяқтың Омары, қос Жүсіп, Нұртуған, Ерімбеттер жаппай қолданған. Сырдың айтыс ақындары да жазбаға сүйенген. Шайырлық термесі жазбалық стиль болды, Сыр айтысы ішінде. Онысы қазаққа таныс форма. Тағы бір айтарым, Тұрмағамбет терменің ұйқасын ғана реформалап қойған жоқ, сонымен бірге Сырдың домбыралық музыкасына реформа енгізген. Тасбергеннің маңырамасы, Молдахметтің боздамасы, сондай-ақ бүкіл Сыр жырауларының мақамы Тұрекеңнің поэзиясынан тарайды. Бұл екі түрлі реформаны да шайырлық белгісі дейміз. Мереке дегеніміз – өмірбаянды айту ғана емес, ғылымға негізделген асу болса, Тұрмағамбет стилі жөнінде айтар кейбір ойлар осы еді. Осы жылғы 29 май күнгі баяндамамда мен бұл жайлардың шет-пұшпағын айтып едім. Оны біреу ұқса, біреу ұқпады. Түбінде төмен стильдің берері жоқ. Үлкен жаңашылға үлкен сөз керек. Тұрекең қазақтың шығыспен байланысты шайырлық әдебиетін туғызғандардың бірі. ӘУЕЛБЕК ҚОҢЫРАТБАЕВ, 1982 жыл 2013 жылы жарыққа шыққан «Шаһнама» кітабының иллюстрациялары қолданылды. Антологияны безендіруге Ералы Оспанұлының жұмыстары пайдаланылған. «Шаһнама» аудиоэнциклопедиясы Қызылорда облысы әкімдігінің қолдауымен жарық көрген.